هفته سوم لیگ دسته اول 91 _ 90 اولین پیروزی دست نشان برای اراکیها
گل دور هنگام آرش در ورزشگاه غوغا به پا کرد
اولین پیروزی رسمی نادر دست نشان برای اراکیها

پارســه تهران شهرداری اراک

دو تیم فوتبال پارسه تهران و شهرداری اراک امروز ۲۳/۷/۹۰ از هفته سوم رقابت های لیگ دسته اول فوتبال جام آزادگان در ورزشگاه کارگران تهران به مصاف هم رفتند. شهرداری اراک که در دو هفته گذشته جزو ناکامان لیگ بود، توانست در خارج از خانه به اولین پیروزی رسمی خودش در لیگ آزادگان با مربیگری نادر دست نشان دست پیدا کند تا از همین جا استارت لیگ برتر را بزند.
گل:
آرش روشنى پور (۸۸) شهردارى اراک
اخطار: آرش روشنى پور، لفته حميدى، صابر ميرقربانى و سينا دست نشان (شهردارى اراک)
اخراج: رضا محمودى (۷۷) پارسه تهران
داور: پيمان فرخى مهر
كمک ها: حسين ظهيرى ، على دودانگه
ورزشگاه: كارگران تهران تماشاگر: حدود ۲۰۰ نفر
بهترین بازیکن میدان : آرش روشنی پور و لفته حمیدی (شهرداری)
بازیکنان پارسه تهران
محمد مرادی ، مجید لامعی ، ایمان گلعلی زاده ، حسام مقصودی ، حامد مزینی ، رودریگو ، تقی سنجری ( ۹۰ – ایمان شهنواز ) ، رضا محمودی ، جواد نصرالله ( ۶۵ – فرج احمد زاده ) ، محمد بخشی ( ۷۷ – هاملت میختاریان ) و امین ترکاشوند
سرمربى: اميرحسين پيروانى
بازیکنان شهردارى اراک
حمید نشاط جو ، احمد عربزاد ( ۵۶ – مسعود حق جو ) ، ابوالفضل قربانی ، آرمان قاسمی ، آرش روشنی پور ، محمود پوراسدالله ، امید شاهمرادی ، مرتضی فلاحتی ( ۷۵ – لفته حمیدی ) ، حامد بصیری ، علی جوادی پور ( ۵۶ – سینا دست نشان ) و صابر میرقربانی
سرمربى: نادر دست نشان
گزارش بازى
نيمه نخست ديدار ۲ تيم پارسه تهران و شهردارى اراک در مجموع چنگى به دل نزد.در اين نيمه ۲ تيم موقعيت چندانى روى دروازه حريف خود ايجاد نكردند و بيشتر توپ درميانه ميدان در حال چرخش بود.با آغاز نيمه دوم تيم ميزبان سعى كرد توپ و ميدان را در دست بگيرد و بازى را هجومى آغاز كند.
پارسه تا دقيقه ۷۷ كه رضا محمودى از زمين مسابقه اخراج شد بازى را خوب در دست گرفته بود اما پس از ۱۰ نفره شدن، اين شهردارى بود كه با چند تعويض توانست توپ را به سود خود به گردش درآورد و فشارش را بیشتر کند.
این دیدار در نیمه دوم یک بازی جذاب و تماشایی بود و نادر دست نشان با تعویض هایی که انجام داد توانست تا حدودی نبض بازی را در دست بگیرد و تیم شهرداری صاحب موقعیت های خیلی خوبی شد که سرانجام در اواخر بازی آرش روشنی پور با توپ ارسالی از طرف یکی از هم تیمی هایش یک ضربه سر عالی زد و توپ را در کنج دروازه پارسه جای داد تا ورزشگاه را منفجر کند. در ادامه تیم پارسه چندین بار تلاش کرد تا نتیجه را مساوی کند اما در نهایت چاره ای جز پذیرش شکست نداشت و بدین ترتیب نادر دست نشان اولین پیروزی لیگی را برای اراکی ها به ارمغان آورد.
حواشی بازی
حدود چند صد نفر از هواداران تیم شهرداری خود را از اراک و مازندران به استادیوم کارگران تهران رسانده بودند تا به تشویق تیم شهرداری بپردازند.
محسن زاهدی و مجتبی ترشیز بازیکنان تیم مس سرچشمه که در گذشته از شاگردان نادر دست نشان محسوب می شدند و همچنین هوشنگ نصیرزاده ، عضو کمیته انضباطی باشگاه شهرداری ، همراه با مدیر عامل این باشگاه از نردیک شاهد این بازی بودند.
با ورود سینا دست نشان به زمین ، جریان بازی کاملا به سود تیم شهرداری شد . سینا دست نشان 2 بار با پاس های خود ، صابر میرقربانی را در موقعیت گلزنی قرار داد و همچنین اخراج بازیکن تیم پارسه از خطای روی سینا دست نشان به دست آمد.
در صورتی که همگان فکر می کردند ، مسعود حق جو پس از ورود به زمین بازی به خط دفاع شهرداری برود ولی نادر دست نشان از این بازیکن به عنوان مکمل صابر میرقربانی در خط حمله استفاده کرد و بازی خوبی را در خط حمله شهرداری انجام داد.
حمید نشاط جو در دو صحنه با عکس العمل های زیبای خود ، دروازه تیم شهرداری را در این بازی بسته نگه داشت . هواداران شهرداری که از این عکس العمل ها به وجد آمده بودند ، دروازبان تیم خود را با شعار « حمید عابدزاده » تشویق کردند.
آرش روشنی پور که در کنار ابوالفضل قربانی در دفاع میانی به بازی گرفته شده بود ، توانست گل برتری تیم شهرداری را از روی سانتر امید شاه مرادی ، با ضربه سر به ثمر رساند.
داور این بازی عملکرد بسیار ضعیفی در این بازی داشت . او پنالتی روی صابر میرقربانی را نادیده گرفت و اخطار های کاملا بی موردی را به میرقربانی و سینا دست نشان نشان داد . اخطار بی مورد داور بازی به صابر میرقربانی در دقایق ابتدایی باعث شد تا این بازیکن با شرایط عصبی به بازی ادامه دهد و نتواند از موقعیت های به دست آمده استفاده کند.
نادر دست نشان در طول ۹۰ دقیقه ، با فریاد های خود از کنار زمین بازیکنان تیمش را هدایت می کرد در صورتی که امیر حسین پیروانی در طول ۹۰ دقیقه روی نیمکت تیمش نشسته بود و علیرضا امامی فر وظیفه هدایت بازیکنان پارسه را از کنار زمین بر عهده داشت.
اميرحسين پيروانی و نادر دست نشان مربیان دو تیم در ابتدای بازی برخورد بسیار گرمی با هم داشتند.
بازیکنان تیم پارسه در دقایق زیادی از بازی ، از زمین خود خارج نمی شدند و به کسب تساوی از تیم شهرداری راضی به نظر می رسیدند . این حرکت تیم پارسه باعث شده بود تا دست نشان از مدافعان تیمش بخواهد در همان خط دفاع پاس های زیادی به هم بدهند تا تیم حریف را به جلو هدایت کنند.
تماشاگران تیم شهرداری پس از بازی ، جلوی رختکن تیم محبوبشان تجمع کردند و با شعار های خود از کادر فنی تیم شهرداری حمایت کردند . آنها تک تک بازیکنان تیم شان را هم با شعارهایشان تشویق کردند.
یکی از لیدرهای تماشاگران تیم شهرداری که به نام « اصغر عابدزاده » معروف است ، به نمایندگی از دیگر تماشاگران تیم شهرداری ، پس از بازی وارد رختکن شد و از مربیان و بازیکنان ، تشکر کرد.
این بازی زیبای تیم شهرداری باعث شد تا تیر افرادی که قصد داشتند جریانی را علیه کادر فنی تیم شهرداری به راه بیاندازد ، به سنگ بخورد . بازی زیبا و تماشاگر پسند شهرداری اراک نشان داد که این تیم در آینده حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت . حمایت هواداران تیم شهرداری یکی از عوامل اصلی موفقیت تیم اراکی خواهد بود.
مرتضی فلاحتی در جریان بازی از ناحیه زانوی پای چپ دچار آسیب دیدگی شدیدی شد و جای خود را به لفته حمیدی داد . قرار است کادر پزشکی تیم شهرداری پس از بررسی های لازم نتیجه مصدومیت فلاحتی را اعلام کند . مرتضی فلاحتی یکی از خوب های شهرداری تا اینجای فصل بوده است.