هفته چهاردهم لیگ دسته اول 91 _ 90 شهرداری همچنان می بازد
گربه سیاه بیمار باز هم اراک را مغلوب کرد
شهرداری همچنان می بازد و گل نمیزند

شهرداری اراک اتــکا گلستان

روز پنجشنبه ۲۲/۱۰/۹۰ تیم فوتبال شهرداری اراک در خانه میزبان اتکا گلستان بود. این بازی از هفته چهاردهم لیگ دسته اول و اولین بازی دور برگشت در نیم فصل دوم بود که شهرداری در اراک انجام داد و بازهم در عین ناباوری شکست خورد، تماشاگران اراکی که انتظار داشتند با جذب مهره ای جدید تیمشان قوی تر شده باشد اما باز هم شاهد شکست تلخ دیگری بودند که سرانجام کاسه صبر همه را لبریز کرد.
گل :
محمد جواد رحیمی (۶۵) اتکا گلستان
داور: ایرج ساعدی
کمک ها: آرمان اسعدی و حسن طوماری
اخطار : ابوالفضل قربانی ، آرش روشنی پور، سینا دست نشان ، سعید لطفی ( شهرداری)
احسان تاییدی ، محمدجواد رحیمی ، شهاب یانپی، معین نظام اسلامی ( اتکا گلستان)
ورزشگاه : امام خمینی اراک تماشاگر:
حدود ۴۰۰۰ نفر
بهترین بازیکن میدان :
مصطفی عاقلی (شهرداری)
بازیکنان شهرداری اراک
سعید ابراهیم پور ، امید شاه مرادی ( ۷۵ – رسول میرطرقی ) ، مسعود حق جو ، ابوالفضل قربانی ، سعید لطفی ، آرش روشنی پور ( ۷۲ – محمود پوراسدالله ) ، سینا دست نشان ، مرتضی فلاحتی ( ۶۴ – مصطفی عاقلی ) ، میثم آقایی ، حامد بصیری ، صابر میرقربانی سرمربی : نادر دست نشان
بازیکنان اتکا گلستان
محمدعلى نعمتى، محمدجواد رحيمى، وحيد جعفرى، اسماعيل عربى، شهاب يانپى، معين نظام اسلامى(۸۵ محمدعلى صنعتى)، شعبان اسدى، احسان تاييدى، اكبر ويزوارى(۸۰ احمد شعبانى) ، محمد ويزوارى (۸۰ احمد شعبانى) و حميد نعمتى
سرمربى: حميد كللى فر
گزارش بازی
تیم فوتبال شهرداری اراک که پنج هفته طعم پیروزی و گلزنی را نچشیده بود سعی کرد از همان ابتدای بازی دست به حمله بزند تا با کسب امتیاز کامل این بازی نیم فصل دوم را با موفقیت آغاز کند و در جمع مدعیان باقی بماند. به همین خاطر حملاتی را روی دروازه اتکا طراحی کردند اما به موفقیتی دست نیافتند، بازی هر دو تیم در نیمه اول در یک سطح بود با یک برتری خیلی محسوس به نفع شهرداری، در نیمه اول حتی اتکا هم چندین بار خودش را به دروازه شهرداری نزدیک کرد و نشان داد تیم دست و پا بسته ای نیست و روی ضدحملات هم چشم دوخته است.
اما با شروع نیمه دوم همه انتظار داشتند شهرداری میزبان سراپا حمله شود که همانطور هم شد و شهرداری صاحب دو موقعیت عالی و تک به تک شد که توسط صابر میرقربانی هدر رفت و دقیقا دقایقی بعد از این دو فرصا مسلم گلزنی تیم اتکا که بیشتر به زیر توپ زدن و دفاع پرداخه بود از روی نقطه کرنر صاحب تک گل پیروزی بخش خودش شد، بعد از این گل شهرداری هرچه زد به درِ بساه خورد و حتی در یک صحنه توپ به صورت هوایی از خط دروازه عبور کرد که کمک داور گل اعلام نکرد و همین صحنه اعتراض بسیار شدید هواداران را در پی داشت.
این فرصت شاید تنها امید جدی شهرداری برای فرار از شکست بود که از دست رفت و بعد از آن هم یکی دو موقعیت نصفه و نیمه دیگر هم خلق شد اما حاصلی نداشت تا بازی با شکست میزبان به پایان برسد و شهرداری اراک عملا وارد بحران عدم نتیجه گیری شود.
حواشی بازی
با شروع بازی تماشاگران رفته رفته سکوهای جایگاه را پر کردند و باز هم حمایت خودشان را از شهرداری اراک نشان دادند.
سرانجام بعد از شش بازی کاسه صبر هواداران لبریز شد
تماشاگران تا زمانی که نیم شهرداری گل نخورده بود از تیم حمایت کردند اما بعد از دریافت گل شهرداری وبا توجه به چند فرصت گلزنی که از دست رفته بود اعتراضاتشان را شروه کردند و شعارهای گوناگون و تندی را علیه کلیه بازیکنان و نادر دست نشان و برخی از مسئولین سر دادند.
۶ بازی ۳ تساوی ۳ شکست ۳ گل خورده و ۳ امتیاز
در اینجا تا حدودی باید حق را به هواداران داد زیرا تیم شهرداری که یکی از مدعیان ابتدای فصل بود الان حدود ۶ بازی است که رنگ پیروزی را به خود ندیده و حدود ۵۴۰ دقیقه است که بازیکنان شهرداری اراک گلزنی نکرده اند، شهرداری اراک از ۶ بازی اخیر خود صاحب سه شکست و سه تساوی شده و فقط سه امتیاز به دست آورده، و جالب اینکه سه گل هم دریافت کرده است. از این سه شکست دوتا در اراک رقم خورده و یکی در ساری و از تساوی ها هم دو بازی در تهران و بوشهر و یکی هم در اراک رقم خورده است.
درگیری لفظی هواداران با دوتن از بازیکنان
هواداران اراکی بعد از پایان بازی در هنگام خروج بازیکنان شهرداری با دو سه تن از بازیکنان درگیری لفظی پیدا کردند. در این بین سینا دست نشان پیراهن خود را درآورد و به کنار پرتاب کرد که به زعم هواداران توهین به مردم اراک تلقی شده است و همچنین صابر میرقربانی در جواب چند تن از هواداران که چرا گل نزدی؟ کارشان به فحاشی کشیده شد.
میثم آقایی چنگی به دل نرد اما تشویق شد
میثم آقایی بازیکن اراکی و سابق راه آهن تهران که در نیم فصل به شهرداری ملحق شد ۹۰ دقیقه برای شهرداری بازی کرد که کار خاصی انجام نداد. هر چند که در طول بازی از طرف تعدادی از تماشاگران تشویق شد و یکی از لیدرها که از میثم آقایی دل خوشی ندارد سر این موضوع با هواداران درگیر شد.
مصطفی عاقلی بازیکنی که دور به زمین آمد
مصطفی عاقلی بازیکن ریز نقش و سابق صنعت ساری که به شهرداری اراک ملحق شده در نیم فصل اول گل پیروزی صنعت را به اراک زده بود، هنگامی که از دقیقه ۶۴وارد زمین شد تیم اتکا را بهم ریخت و چندین و چند بار با حرکات تکنیکی و موقعیت هایی که خلق کرد هواداران را به وجد آورد و به همین خاطر از طرف سایت کانون هواداران به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد. شاید اگر عاقلی زودتر وارد میدان می شد تاثیر بیشتری داشت.
لفته حمیدی در نقش تماشاگر ظاهر شد
لفته حمیدی هم که گویا دیگر امیدی به بازگشت وی نیست بازی را از نزدیک و از روی سکوها تماشا کرد که در پایان بازی و خارج از ورزشگاه توسط عده ای تشویق شد. نکته جالب توجه اینکه آخرین گل و پیروزی شهرداری اراک توسط لفته حمیدی و مقابل ابومسلم به دست آمد و بعد از آن بازی تیم شهرداری در ۶ مسابقه نه صاحب برد شده و نه گلی زده است.
بازگشت لیدرهای اخراجی به ورزشگاه
دو تن از لیدرهای اخراجی باشگاه بنام ر- چ و الف - ع که قرار بود تا دو بازی دیگر حداقل محروم از حضور در ورزشگاه باشند در اقدامی عجیب در ورزشگاه حاضر شدند و به تشویق شهرداری پرداختند. حال باید دید عماد مولایی نسب رییس کانون هواداران که گفته بود آنها فعلا حق ورود به ورزشگاه را ندارند چرا اینگونه نشد.