هر دو تیم مثل هم محتاط بودند

 

 

فولـاد با جنگ روانی هم حریف شهرداری نشد

 

 

                                 

 

     فـــولـاد یــــزد          شهرداری اراک

  

 

                                        

 

هفته هفدهم رقابت های لیگ دسته اول فوتبال قهرمانی باشگاه های کشور روز جمعه ۱۴/۱۱/۹۰ با برگزاری باقی رقابت ها پیگیری شد، در یکی از دیدارهای تقریبا حساس دو تیم فولاد یزد و شهرداری اراک در ورزشگاه شهید نصیری یزد به مصاف هم رفتند که در پایان به نتیجه تساوی رسیدند، این دوتیم در ابتدای فصل از مدعیان اصلی صعود به شمار می رفتند.

 

داور : رسول رهبرفام    کمک ها :  حميد سبحانى ،  امرالله طراح

 

اخطار :  عليرضا بيک  زاويه ، مهدی پیکانی  (فولاد يزد)  ميلاد درخشان ، امید شاه مرادى ، آرش روشنى پور  (شهردارى اراک)

 

ورزشگاه:  شهید نصیری   تماشاگر :   حدود ۵۰۰ نفر ،۵۰ نفر اراکی

 

 

بازیکنان فولـاد یزد

 

ملادن كوچيچ، داود عظيمى، سعيد مهدى پور، ميرمهدى قريشى، امير آدم، رامين قربانى، عليرضا بيک زاويه، مهدى پيكانى، حسين رحيمى(۶۲ مصطفى چراغى)، سجاد عرفانى (۷۸ محسن زارع زاده) و احمد پاسى
سرمربى: زوران اسميليسكى

 


بازیکنان شهردارى اراک


حميد نشاط جو، رسول ميرطرقى، ميلاد درخشان، نقى شاه مرادى، سعيد لطفى، آرش روشنى پور، حسين كيانى (۶۹ ودرسون)، ضياءالدين نيک نفس(۵۱ سينا دست نشان)، مصطفى عاقلى، حسين احمدلو، صابر ميرقربانى
سرمربى: نادر دست نشان

 


گزارش بازى


فولاد براى پيروزى و گرفتن انتقام باخت يک بر صفر دور رفت به ميدان آمد اما شهردارى اراک به هيچ وجه به ميزبان باج نداد. انديشه هاى زوران قادر به مات كردن دست نشان نشد. در اين ديدار ۲ تيم جنگ اصلى را در ميانه ميدان انجام دادند كه درنهايت نتوانستند برترى را بر ديگرى ديكته كنند و به همين خاطر امتيازات تقسيم شد و تماشاگران شاهد رويش گلى در اين ديدار نبودند. در اين بازى عليرضا بيک زاويه چند بار فرصت خوب براى مهاجمان فراهم كرد اما زور گلزنى در فولاد نبود. ضمن اينكه شهردارى اراک هم چند فرصت گلزنى داشت.


 

حواشی بازی

 

هوای یزد تا حدودی گرم و آفتابی و مانند هوای شهر اراک بود که البته کمی هم خنکی احساس می شد و فرق چندانی با هوای اراک نداشت.

 

هواداران یزدی هم کم بودند

هواداران یزدی با توجه به روز تعطیل هفته استقبال چندان مناسبی از این بازی نکردند و حدود ۵۰۰ نفر از این بازی دیدن کردند که تعداد ۵۰ نفر هم از هواداران اراکی بودند. البته ها یزدی ها روز قبل هم در این ورزشگاه شاهد بازی تربیت یزد و گهر زاگرس دورود بودند که از آن بازی هم استقبال خوبی نشده بود.

 

حربه های میزبان برای هواداران اراکی

هنگام ورود هواداران اراکی به ورزشگاه بلندگوی آنها توسط نیروی انتظامی ضبط شد. همچنین بعد از ورود به سکوهای ورزشگاه اراکی ها شروع به تشویق تیم شهرداری کردند که ناظر مسابقه به حضور اراکی ها در نزدیکی جایگاه ویژه ایراد گرفت و گفت یا طبل نزنید و یا به سکوهای پشت دروازه بروید.

 

هواداران اندکی اراکی به اندازه چند هزار نفر بودند

تشویق های بی امان هواداران اندکی اراکی به حدی زیاد بود که صدا و سیمای یزد از آنان تشکر کرده و گفتند که صدای این تعداد به اندازه ۴ هزار نفر شنیده می شود.

 

کری هواداران یزدی برای استقلال و پرسپولیس

بین دو نیمه هواداران یزدی در مورد بازی استقلال و پرسپولیس به شدت برای یکدیگر کری خواندند و هر یک از هواداران قرمز و آبی تیم خود را تشویق می کرد و نشان دادند که قضیه قرمز و آبی در همه جای ایران تیم های شهرستانی را تحت تاثیر خود قرار می دهند.

 

ممنوعیت استفاده از طبل و شیپور برای هواداران اراکی

با شروع نیمه دوم باز هم ناظر بازی به سراغ هواداران اراکی رفت و گفت باید جایگاه خودتان را عوض کنید و به سمت زمین تیمتان بروید، این حربه به خاطر این بود که مبادا هواداران اراکی باعث آزار گلر فولاد یزد نشوند،  بعد از اینکه اراکی ها را به آنسوی ورزشگاه منتقل کردند این بار به بهانه اینکه آنها کنار جایگاه ویژه هستند اجازه استفاده از طبل و بوق را اراکی ها ندادند و هواداران اراکی هم یک نفس تا پایان بازی با دست و سوت و فریاد های خودشان تیم شهرداری را تشویق کردند.

 

یک نیمه شعار علیه اراکی ها و کادر فنی شهرداری

تعدادی از هواداران کم سن و سال یزدی در تمام زمان نیمه دوم از پشت نرده های نزدیک به هواداران اراکی، حدود ۴۵ دقیقه علیه اراکی ها و تیم شهرداری، نادردست نشان و تعدادی از بازیکنان شهرداری شعار دادند که البته خوشبختانه شعارهای رکیک در بین این شعارها نبود، اما هواداران اراکی در مقابله به مثل مثبت فقط چندین بار فریاد زدند یزدی دوست داریم.

 

هواداران شهرداری اراک حرفه ای عمل کردند

نیروی انتظامی حاضر در ورزشگاه به خوبی از هواداران اراکی مراقبت کرد. در اواخر بازی آن عده از هواداران کم سن و سال یزدی که علیه اراکی ها شعار می دادند وقتی دیدند تیمشان گلزن نیست و هواداران اراکی هم جوابی به آنها ندادند خودشان خسته شدند و آنجا را ترک کردند و باید گفت که هواداران اراکی از گذشته درس گرفته و تجربه کسب کردند و در این بازی حرفه ای عمل کردند، هرچند که هنوز چند نفری بودند که نمی توانستند خودشان را کنترل کنند و با دخالت دیگران ساکت می شدند.