انصافا حق شهرداری باخت نبود 

 

 

باخت ناعادلـانه شهرداری در باتلاق قائمشهر

 

 

      لوگوی تیم نساجی قائمشهر - طرح از علی طایی کانون هواداران ورزش اراک           

 

    سایپا قائمشهر         شهرداری اراک

 

 

                                         

 

روز پنجشبه ۲۷/۱۱/۹۰  تیم فوتبال شهرداری اراک در نوزدهمین دیدار این فصل خودش در لیگ آزادگان در شهر قائمشهر به مصاف سایپا شمال رفت و در یک دیدار حساس و مهیج با نتیجه دو بر یک شکست خورد تا شانس خود را به میزان زیادی برای صعود به پلی آف هم از دست بدهد.

 

گل ها :    سهیل هزار جریبی (۵۰) سعید نوروزی (۵۸) سایپا شمال

صابر میرقربانی ( پنالتی ۶۱) شهرداری اراک

 

داور : فرشید افشار   کمک ها : پازوکی ، طوماری

 

اخطار  :  توميسلاو باسيچ ، هادى رياحى  (سايپا قائمشهر)  ابوالفضل كمانى  (شهردارى اراک)

 

ورزشگاه : شهید وطنی    تماشاگر : حدود ۱۲۰۰ نفر

بهترین بازیکن میدان :   امیر حسین یوسفی (سایپا شمال)

 

بازیکنان سایپا شمال

 

توميسلاو باسيچ، مهدى طاهرى، احسان شيرمردى، محسن حنيفى، مهدى كريمى، سعيد بيگى، هادى رياحى، حامد سليمانى(۲+۹۰ سعيد كوزه گر)، سهيل هزارجريبى(۸۱ قاسم اكبرى)، سعيد نوروزى(۷۶ محمد گرجى) و اميرحسين يوسفى
سرمربى: ساموئل دارابينيان

 

بازیکنان شهرداری اراک

 

حميدرضا نشاط جو، مسعود حق جو، ابوالفضل كمانى(۶۹ نقى شاه مرادى)، آرش روشنى پور، ميلاد درخشان، سعيد لطفى، على رضوان گران(۸۵ رسول ميرطرقى)، صابر ميرقربانى، مرتضى فلاحتى، حسين احمدلو(۷۵ سيدميثم آقايى) و پائولينيو ودرسون
سرمربى: نادر دست نشان

 

گزارش بازی

 

به نقل از مازندلیگ: تیم فوتبال سایپا شمال قائمشهر در یک بازی حساس و جنجالی توانست شهرداری اراک را با شکست بدرقه کند.


به گزارش مازندلیگ ، از هفته نوزدهم لیگ دسته یک کشور عصر امروز تیم فوتبال سایپا شمال قائمشهر موفق شد در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر و در مقابل دیدگان بیش از 4 هزار هوادار قائمشهری شهرداری اراک را با نتیجه 2 بر 1 شکست دهد.

تیم سایپا شمال در این دیدار نسبت به تیم شهرداری اراک بازی بهتری ارائه داد و چندین موقعیت گل این تیم به هدر رفت. نارنجی پوشان در این دیدار هر کاری که خواستند در زمین انجام دادند تا امروز قائمشهری ها یک بازی دلچسب و تماشاگر پسند را از تیم محبوب خود نظاره گر باشند.


مطمئنأ این برد تا حدود زیادی توانست بر روحیه ساموئل و شاگردانش تاثیر مثبت بگذارد و آنها را برای رسیدن به بالای جدول بیشتر تحریک کند.

ظاهرا نادر دست نشان در شهرداری اراک  با همان مشکلی دست و پنجه نرم می کند که دو فصل قبل در نساجی شاهدش بود. نبود یک هافبک بازیساز و یک مهاجم تمام عیار در این بازی باعث شد تا 30 هوادار اراکی،با حالتی مغموم به شهر خود برگردند.


تیم شهرداری اراک در این دیدار نشان داد باختش مقابل صنعت ساری یک اتفاق نبود و بضاعت این تیم در همین حد است. ظاهرأ در این فصل نیز نمی توان روی تیم دست نشان برای رسیدن به لیگ برتر حساب باز کرد.
البته باید گفت اتفاقات روی سکو ها نیز تا حدودی بازی دو تیم را تحت تاثیر مثبت و منفی خود قرار داده بود. اتفاقاتی که از قبل پیش بینی آن را کرده بودیم.

 

حواشی بازی

 

اعزام هواداران اراکی برای تشویق شهرداری از نزدیک 

هواداران اراکی مثل همیشه امیدوار و با سماجت و پیگیری های خودشان و تعدادی از مسئولین راهی این سفر شدند. این نخستین سفر هواداران اراکی در طی سالهای اخیر به قائمشهر بود. تعداد هواداران اراکی حدود ۳۰ نفر بود و عده ای هم قبل از عزیمت به قائمشهر از این سفر خودداری کردند.

هواداران اراکی صبح پنجشبه به بابل رسیدند و بعد از صرف صبحانه به بابلسر رفتند و ساعتی را در کنار سواحل به تفریح پرداختند و در همانجا هم ناهار صرف کردند و سپس راهی قائمشهر شدند. که در قائمشهر زمان زیادی را بابت پیدا کردند ورزشگاه شهید وطنی از دست دادند.

 

این بازی بلیط فروشی داشت !!!!!!

این بازی به صورت بلیط فروشی برگزار می شد و هواداران اراکی که سالهاست در اراک بازی ها را رایگان تماشا می کنند مجبور به خرید بلیط های ۱۰۰۰ تومانی شدند. به عقیده ما هیات های فوتبال شهرستان ها نباید مسابقات لیگ یک را پولی کنند، زیرا همینطوری هم کسی به ورزشگاه ها برای بازی های لیگ برتر و لیگ یک نمی رود، واقعا بلیط فروشی بی معناست.

 

استقبال قائمشهری ها از بازی زیاد نبود

سایپا شمال هواداران خیلی کمی دارد و حتی در بازی این تیم با تیم پیکان مدعی ، تعداد بسیار کمی به ورزشگاه رفته بودند. اما در این بازی حدود هزار و چند نفر به صورت متمرکز و پراکنده در ورزشگاه حضور داشتند که اکثر این عده هم فقط برای کری خوانی و انتقام از نادر دست نشان به ورزشگاه آمده بودند.

 

دوستداران شمالی نادر دست نشان هم حضور داشتند

تعدادی از دوست داران نادر دست نشان که همه اهل قائمشهر و از دوستان و خویشان وی بودند در طول مسابقه در کنار هواداران اراکی به تشویق دست نشان و تیم شهرداری پرداختند. این هواداران شمالی قبل از مسابقه با نصب پلاکارد خوش آمد گویی و عکس هایی از نادر دست نشان در ورزشگاه حاضر شده بودند.

 

زمین شهید وطنی بیشتر شبیه باتلاق بود تا زمین مسابقه

زمین مسابقه آنقدر خراب و گل آلود بود که نبض و سرعت بازی را از بازیکنان می گرفت و بازیکنان در این زمین مجبور بودند بیشتر دویده و تلاش بیشتری کنند. با وجود آشنایی کامل بازیکنان سایپا با این زمین، اما بازیکنان شهرداری اراک در نیمه اول خیلی بهتر از میزبان بازی کردند. شاید اگر زمین صاف بود شهرداری خیلی بهتر بازی می کرد و خلق موقعیت های گل متفاوت می شد.

در برخی از صحنه ها توپ کاملا به زمین می چسبید و معلوم نیست در صورت صاف بودن زمین چه تیمی بیشتر گل می خورد و چه تیمی بهتر گل میزد! چون در صحنه گل دومی که شهرداری خورد، توپ گل آلود از دستان نشاط جو لیز خورد و بازیکن سایپا هم از فرصت بهرره برد.

 

باسیچ دروازه بان خوب فصل پیش همیاری اراک

باشیچ دروازه بان تیم سایپا شمال همان گلر فصل پیش همیاری اراک بود که در هشت مسابقه پایانی پارسال برای اراک بازی کرد و انصافا هم دروازه بان بلند قد و خوبیست که روی توپهای هوایی کاملا موفق است، این دروازه بان در ابتدای فصل حاضر بود با مبلغ چهل میلیون تومان برای شهرداری اراک بازی کند که توسط دست نشان پذیرفته نشد.

 

نشاط جو خیلی روی دو گل مقصر نبود

تعدادی از هواداران اراکی اعتقاد داشتند که بازیکنان شهرداری خوب بازی نمی کنند و نشاط جو هم روی هر دو گل مقصر است، اما واقعیت این است که گل اول وقتی به ثمر رسید که کمک داور به اشتباه کرنر به نفع سایپا اعلام کرد چون توپ از خط خارج شده بود و نشاط جو نباید توپ را می گرفت و باید آنرا رها می کرد، و وقتی توپ را بیرون از خط مهار کرد کمک داور هم اشتباه کرد. اما زمان به ثمر رسیدن گل هم بازیکن سایپا خیلی راحت ضربه سر زد و بجز نشاط جو که به هوا پریده بود کسی مزاحم وی نشد.

گل دوم هم به خاطر لیز بودن توپ که از دستان نشاج جو سر خورد به ثمر رسید، هر چند که مدفعان شهرداری روی هر دو گل خیلی مقصر بودند و حداقل نمی توان نشاط جو را خیلی مقصر دانست و  در این صحنه هم مدافعان شهرداری نباید بازیکن حریف را مقابل نشاط جو و دروازه خودی تنها رها می کردند.

 

مقابله به مثل هواداران شمالی و اراکی در مورد نادر و صابر

هواداران قائمشهری در طول مسابقه چندین و چند بار علیه نادر دست نشان و صابر میرقربانی شعارهای مختلف سر دادند که البته در این اعتراضات و شعارها از الفاظ رکیک استفاده نشد و بیشتر شعارهای تخریبی منصوب به فرد بود. در مقابل هواداران شهرداری هم چندین بار از نادر و صابر حمایت کردند تا با هواداران قائمشهری مقابله به مثل کرده باشند.

 

درگیری شدید لفظی در راهروی ورزشگاه بعد از پایان بازی

بعد از پایان بازی صداهای درگیری شدیدلفظی از توی راهروی خروجی مسابقه به گوش می رسید که گفته شد میثم کاوه مدیر سایت دست نشان با داوران بازی درگیر شده که متاسفانه وی دستگیر شد. ماموران پلیس امنیت که با لباس مشکی در طول مسابقه به شدت مراقب اوضاع بودند با شنیدن این درگیری به سرعت به سمت راهرو و رختکن ها دویدند و همه را متفرق کردند.

 

برخورد گرم تعدادی از فوتبالدوستان قائمشهری و اراکی با یکدیگر

تعدادی از قائمشهری ها هم با خونگرمی تمام با هواداران اراکی خوش بش کرده و عکس های یادگاری انداختند و حتی بین چند نفر از آنها آدرس و شماره تلفن هم رد و بدل شد که با این قضیه باید حساب آن افراطی ها را جدا گذاشت. این برخوردهای گرم هواداران دو تیم از بهترین نکات مثبت این دیدار بود که همیشه در یادها جاودانه خواهد بود.

 

اسکورت و مراقبت شدید پلیس امنیت قائمشهر از هواداران اراکی

بعد از پایان مسابقه هواداران اراکی حدود نیم ساعتی در ورزشگاه ماندند تا خلوت شود و در این فاصله چند بار از نادر دست نشان حمایت کردند و مقابل وی به تشویقش پرداختند.

چند نفر انگشت شمار از هواداران قائمشهری قصد داشتند که برای هواداران اراکی ایجاد مشکل کنند که با دخالت و اسکورت شدید ماموران امنیت قائمشهر، اراکی ها در گوشه ای مستقر شدند و بعد از ورود اتوبوس به کوچه پشتی ورزشگاه آنها در محافظت کامل ماموران سوار اتوبوس شدند که در این بین یکی از قائمشهری با حمله به اتوبوس هواداران اراکی دستگیر شد.

هواداران اراکی با اسکورت یک دستگاه تویوتای نیروی انتظامی و ۱۰ مامور از شهر خارج شدند. جا دارد از همینجا از همه عزیزان نیروی انتظامی قائمشهر تشکر ویژه کرده باشیم.