بهروان: اشاره من به سلـامت هفته پایانی بود نه کل مسابقات

 

 

غلـامرضا بهروان، رییس سازمان لیگ آزادگان بر این عقیده است عبور از خط قرمز نه در این فصل بلکه در گذشته هم بوده و کم و بیش در همه لیگ ها از این دست از اتفاقات می افتد. او در ابتدای صحبت در خصوص انتقاد خبر ورزشی مبنی بر اینکه بهروان گفته بود لیگ یک سالم برگزار شده، گفت: اشاره من به سلامت هفته پایانی بازی ها بود نه کل لیگ یک.

در مسابقه ای که من به عنوان ناظر در آن حضور داشتم تیم راهیان در تلـاش برای شکست شهرداری تبریز بود و البته شهرداری تبریز به لطف پیروزی تیم قعر جدولی فولـاد یزد در برابر استقلـال خوزستان به لیگ برتر صعود کرد.

من نمی توانستم بگویم لیگ یک سالم است چون همه این گزارشات ابتدا به من می شود و من به کمیته اخلـاق خبر می دادم. اقرار به دریافت سکه پیش من شد و مدیر عامل باشگاه شهرداری بندرعباس فعل و انفعالـات صورت گرفته را ابتدا به من گفت و من هم از او خواستم همه چیز را مکتوب کند تا تحویل کمیته اخلاق دهیم.

اگر چیزی نمی گفتم به خاطر این بود که می خواستم کمیته اخلاق در آرامش کار را دنبال کند. ضمن اینکه در چنین پرونده هایی باید با استناد صحبت کرد. بهروان ادامه داد: جلوی تبانی باید در سال 8۴ گرفته می شد. جایی که راه آهن در یک بازی عجیب 6 گل به شهید قندی زد. آن موقع اراده برخورد با تبانی وجود نداشت اما این بار این اراده وجود داشت و البته رسانه ها خیلی به ما کمک کردند.

رییس سازمان لیگ آزادگان هم معتقد است که کاهش تیم ها به 18 تیم و برگزاری بازی ها در یک گروه به سلامت بازی ها کمک خواهد کرد و گفت: این مدت هاست که در دستور کار ما قرار دارد و اگر مصوبه 16 تیمی شدن لیگ برتر اجراء شود لیگ یک فصل آینده با حضور 26 تیم، فصل بعد با حضور 22 تیم و در سال سوم با حضور 18 تیم در یک گروه برگزار خواهد شد.

پخش مستقیم بازی ها و هم چنین توجه بیشتر رسانه ها به این لیگ به سلامت آن کمک خواهد کرد. غلامرضا بهروان از قضاوت در مورد آرای صورت گرفته در مورد تبانی در لیگ یک خودداری کرد و گفت: چنانچه احکام صادره از سوی کمیته انضباطی توسط کمیته استیناف تایید شود پنج شنبه یا جمعه هفته جاری دیدار رفت پلی آف را در همدان برگزار خواهیم کرد. بازی برگشت هم در سرچشمه برگزار خواهد شد. هم چنین برنده تیم های دوم در مصاف با ذوب آهن دو مسابقه برگزار خواهد کرد.

 

منبع: خبر ورزشی