تصمیمی که ماندگار می شود

 

 

روزی که تصمیم گرفته شد در یک حرکت غلط تعداد تیم های حاضر در لیگ یک را از 16 تیم به 28 تیم افزایش دهند و از لیگ سه تیم بیاورند لیگ یک می دانستیم چه سرنوشت تلخی در انتظار لیگ یک و تیم های دسته اولی خواهد بود. متاسفانه این تصمیمات که گرفته می شود با استفاده ابزاری از واژه ها منتقدین را از سر راه می بردارند تا اهداف خود را محقق کنند اهدافی که بیشتر نیت های شخصی پشتش پنهان است... باز جای شکرش باقی است که فدراسیون فوتبال در یک تصمیم منطقی قصد دارد اشتباه گذشته را جبران کند و تعداد تیم های حاضر در لیگ یک را به 18 تیم کاهش دهد و بازی ها را در یک گروه برگزار کند.

امید که بعد از 18 تیمی شدن لیگ یک دیگر کسی نیاید و افزایش تعداد تیم های حاضر در این لیگ را دستاویز اهداف شخصی خود قرار دهد. 18 تیمی شدن لیگ یک و هم چنین برگزاری بازی ها در یک گروه علاوه بر بالا بردن سطح کیفی مسابقات شکل لیگ را به بازی های دسته اول می دهد. در این بین هستند برخی که بیرون ماندن بازیکنان را بهانه می کنند، در حالی که کاهش تعداد تیم های حاضر در لیگ یک تنها منجر به خروج بازیکنان بی کیفیت از این لیگ می شود، بازیکنانی که به زور بازیکن شده اند و اگر  سراغ مشاغل دیگر بروند، موفق تر خواهند بود. از سویی با 18 تیمی شدن لیگ یک عدالت برای تیم های مدعی صعود معنی بهتری پیدا خواهد کرد. فصل گذشته از بین 28 تیم دونیم تیم حق صعود داشتند و این فصل از 26 تیم این تعداد تیم بخت صعود خواهند داشت که با 18 تیمی شدن لیگ  شرایط برای صعود آسان تر خواهد شد و کمتر سرمایه ملی هدر خواهد رفت.