غفاری: شهرداری باید امتیاز یک تیم لیگ یکی را برای اراک بخرد
شهرداری باید امتیاز یک تیم دسته اولی را برای اراک بخرد

استان مرکزی با آن همه عظمت و امکانات و کارخانه های مختلف و شهر صنعتی، و داشتن پالـایشگاه ، پتروشیمی ، نیروگاه و تجهیزات مناسب و حرفه ای و زمین فوتبال ایده آل بدون تیم لیگ برتری و حتی دسته اول است که امسال تیم شهرداری اراک بعد از سالها حضور در لیگ آزادگان به لیگ دسته دوم سقوط کرد. در این رابطه حاج محمد رضا غفاری رییس هیات فوتبال استان مرکزی و عضو هیات رییسه لیگ آزادگان گفتگویی با روزنامه هدف ورزشی داشته است که در زیر می خوانید.
آقای غفاری تیم شهرداری اراک به دسته دوم سقوط کرد آیا شما نقشی داشتید؟
غفاری اینگونه شروع کرد و گفت ما نقشی در سقوط شهرداری نداشتیم، مدیران شهرداری اراک در نشستی که با ما داشتند ما به آنها مشاوره فکری دادیم، متاسفانه آنها در انتخاب خود چه در کادر فنی و چه در انتخاب بازیکن دچار اشتباه شدند، حمید جعفری مربی بومی، تجربه نداشت و حتی حرف و تجربیات سه ساله مارو هم قبول نکرد، ولی بعدا که تیم نتیجه نگرفت اعلـام کرد اشتباه کردم که از تجربیات استفاده نکردم، به نظرم حمید جعفری باید یک مدیر فنی باتجربه و کاردان در کنارش می بود تا به این سرنوشت دچار نشود، ایشان در یارگیری هم عجله کرد، تعدادی بازیکن پیرو از رده خارج شده که فقط آمده بودند در اراک دوره خود را بگذرانند و پول بگیرند، بدون بازدهی ، بار فنی ، توان جسمانی و دوندگی و همه اش هم با هم اختلـاف داشتند، و این به تیم لطمه زد و باعث سقوط شهرداری شد.
اما آنها حتی در نیم فصل دوم هم نتوانستند این نقص را برطرف کنند، حتی اشتباه دیگر مدیران شهرداری نداشتن کمیته فنی بود که در انتخاب بازیکن نقش داشته باشد، حالـا ما نمی دانیم حمید جعفری در آوردن این بازیکنان نقش داشت یا دست های پشت پرده دخالت کردند و باید تیم پر امکانات و پر تماشاگری چون شهرداری اراک به دسته دو سقوط کند و بعدا هم اظهار پشیمانی کردند و به اشتباه خود اقرار کردند ولی دیگر کار از کار گذشته بود و کاری هم از دست مربی یا مدیری بر نمی آمد.
خواسته ی شما از مدیران شهرداری چیست؟
ما کلی درخواست کتبی به مدیریت شهرداری ارسال کردیم و اعلـام کرده ایم خیلی سریع تکلیف تیم شهرداری را مشخص کند، چرا که ما امتیاز لیگ دسته اول را به آنها داده بودیم و آنها باید امتیاز لیگ دسته اول را به ما تحویل بدهند، نه لیگ دسته دوم. در شورای شهر اراک کلی مصوبه به تصویب رسید و در اختیار فرمانداری گذاشته شد و قرار است امتیاز یک تیک لیگ یکی را خریداری کند و اگر شهرداری ضمانت می دهد تیمی قدرتمند ببندد باز با هم کار خواهیم کرد و گرنه امتیاز لیگ دسته اول را به یک تشکیلـات دیگر استان که توانایی اداره تیم را دارد واگذار کند، چرا که تماشاگران اراکی این بار از ما موفقیت می خواهند و این را به ما اعلـام کرده اند.
تا کی فرصت دارید؟
باید تا آخر ماه رمضان تکلیف خرید تیم مشخص شود، ما حتی به دنبال خرید امتیاز مس سرچشمه هم رفتیم ولی به خاطر عدم تصویب بودجه نتوانستیم آنرا خریداری کنیم.
در مورد تیم لیگ دسته دوم شهرداری چه نظری دارید؟
فعلن تصمیم گیری نکرده ایم، اگر امتیاز لیگ یک را خریداری کردند تصمیم با مدیریت شهرداری است که در مورد این تیم لیگ دویی تصمیم گیری کند که بیشتر مایلیم این تیم در یکی از شهرستان های استان مرکزی حضور داشته باشد، ولی اگر شهرداری امتیاز لیگ یک را خرید ما مجوز خروج تیم لیگ دو را به خارج از استان هم صادر می کنیم چون در هر حال اولویت اول ما حضور در لیگ یک است.