خوش به حال تهران که هم نفت دارد، هم پارس جنوبی

 

 

دشتستان اسپورت: در شرایطی که مسوولـان صنعت نفت و گاز با توجیهاتی نظیر موانع قانونی و محدودیت های مالی از حمایت ورزش استان سر باز می زنند، یکی از فازهای پارس جنوبی حامی تیم نفت تهران شد.

به گزارش
دشتستان اسپورت به نقل از خلیج فارس؛ طی هفته های گذشته تیم لیگ برتری نفت تهران با پیراهن هایی به مصاف حریفانش می رود که روی آن تبلیغ فاز 12 پارس جنوبی قرار دارد.

حمایت پارس جنوبی از یک تیم تهرانی در شرایطی می باشد که حجم مشکلـات مالی باشگاههای استان و نمایندگان بوشهر در مسابقات سراسری روز به روز بیشتر و عیان تر می شود، اما زیرمجموعه وزارت نفت در استانی که میزبان قطب انرژی کشور محسوب می شود، با توجیهات خاص خودشان از زیر بار حمایت مالی ورزش استان شانه خالی می کنند.

طوری که این بی اعتنایی باعث شد مشکلـات مالی ایرانجوان برای پرداخت مطالبات بازیکنان و هزینه های سفرهایش عملن از کیفیت کار آنها بکاهد و مانع حفظ صدرنشینی این تیم در لیگ آزادگان شود، اگرچه هنوز امیدها به لیگ برتری شدن زنده است.

دیگر نمایندگان فوتبالی استان در مسابقات سراسری یا ورزشکاران رشته های دیگر نیز با همین بی اعتنایی مواجه بوده و مشکلـات مالی دست و پنجه نرم می کنند، اما با وجود تاسیسات پارس جنوبی، پایانه های نفت خارگ، پالـایشگاه جم، تاسیسات نفتی بهرگان دیلم و نظایر آن، انتظارات برای حمایت این صنایع از ورزش استان اصلن برآورده نشده است.

اگرچه در کنار حمایت های نوسانی پالـایشگاه فجر جم از تیمی با همین نام در لیگ دسته دوم فوتبال و حمایت منطقه ویژه پارس از تیم ووشو، اخیرا به همت نصوری مدیرعامل منطقه ویژه پارس تیم فوتبال ساحلی دریانوردان هم زیر پوشش نفت رفت، اما این ها به هیچ وجه انتظارات بحق ورزش استان از تاسیسات نفتی و گازی بوشهر را برآورده نمی سازد.

خصوصا زمانی که اهالی ورزش می بینند نفتی ها در استان های همجوار باشگاههای متعددی را حمایت کرده یا صنایع مس که بضاعت شان قابل قیاس با نفت نیست، در استان های دیگر تیم های متعددی را زیرپوشش می برد، اما وقتی نوبت به ورزش بوشهر می رسد، آسمان می تپد!

طوری که علـاوه بر توجیهات متعدد برای بی اعتنایی نسبت به حمایت از ورزش استان، مصوبه دولت سابق برای کمک سالـانه وزارت نفت به ورزش استان هم بایگانی شد. (اگرچه به نظر می رسد عملکرد غیرشفاف مدیرکل ورزش و جوانان درباره هزینه کرد کمک سال 90 وزارت نغت و اعتراضات افکار عمومی هم در این ماجرا بی تاثیر نبود)

دست آخر اینکه؛ با وجود کم توجهی نفتی ها به ورزش استان، فاز 12 پارس جنوبی حامی مالی تیم نفت تهران می شود که تعداد تماشاگرانش از مسابقات دسته یک شهر بوشهر هم کمتر است.

درحالی که اگر کمک هایی از این دست به تیم هایی نظیر ایرانجوان بوشهر و والیبال دلیران دشتی می رسید که هر دو در آستانه صعود به لیگ برتر هستند یا دیگر نمایندگان ورزش استان در مسابقات سراسری که لنگ مقداری پول و حمایت هستند، می توانست بخشی از مشکلـات مالی آنها را مرتفع کرده و ذره ای از انتظار بزرگ و بحق ورزش استان از نفتی ها را برآورده سازد.

اما افسوس بر ما و مدیران مان و خوش به حال تهران که هم نفت دارد! هم پارس جنوبی! و هم مسوولـان جسورتر !!!



بازی نفت تهران مقابل فولـاد









بازی نفت تهران مقابل تراکتورسازی







بازی نفت تهران مقابل ملوان انزلی

 

 
 
 
کانون هواداران ورزش اراک: اگر یادتان باشد دو سال پیش که همه جا صحبت از انتقال باشگاه نفت تهران به اراک بود خیلی از مسوولین به خاطر نبود پشتوانه مالی از این انتقال سر باز زدند و از بی پولی آن ترسیدند. و کسانی هم که در تهران از این مقال آخوری برای خود درست کرده بودند نگذاشتند این انتقال انجام شود.
متاسفانه سیاست یک بام و دو هوا در کشور به شدت رایج است. نمیدانیم چرا برای تهرانی ها همیشه پول و امکانات هست! ولی برای شهرستانی ها هیچ نیست. گویی که همه ایران باید مثل رعیت برای خان تهران کار کنند. ما بکاریم و تهران بخورد.
حالـا آن آدمهای بی خرد و کم سواد هی بگویند پول نبود!  الـان در تهران هم پول برای اداره نفت ندارند ولی کسانی هستند که عرضه دارند و لـابی می کنند و از زیر سنگ و از آنسوی ایران برای این تیم مفت خور بودجه و حامی مالی پیدا می کنند. هنری که در استان مرکزی و شهر اراک هیچ مسوولی بلد نیست! همه فقط فکر جیب و سفره خود هستند. و مردم و خواسته های ایشان برایشان اهمیتی ندارد!